søndag 7. juni 2009

"Heidi betyr edel"

Det står det ihvertfall på kaffekoppen min.

Nå sitter jeg og min mor og hører på, som min mor så fint sa; "Gamle schlägere fra tilogmed før jeg ble født". Vi hører på P1. Jeg anbefaler å skru på P1 en søndagsformiddag, vel og merke etter gudstjenesten. Da kan man treffe på gull, nemlig.
Jeg kan forresten nevne at man ikke akkurat trengte å være et sangtalent for å synge revysanger i det herrens år nittentreogførti. Programmet er slutt og P1 har begynt å sende DDE. Jeg tenker for meg selv at det er på tide å skifte til P3. Mamma forteller at programmet vi nettopp har hørt på het Nostalgia.

Det er nemlig ikke så mye action når man er hjemme. Det er rolig og det er koselig.
Gårsdagen trultet forbi med lapskaus, rødvin, sykehuset i Aidensfield og sex & singelliv-filmen. Vi planla i går, når vi satt å så på midnattsola, at vi skulle spise frokost ute.
Søndagen kom og sola var fortsatt fremme. Vi troppet ut på verandaen med kaffekoppen, godt mot og en smule klimaforvirret:

Mor: I en oversized ullgenser fra bestefar og piratbukse
Barn: Bermudashorts, ull-lester, cardigan og svært skjerf.

Innså etter omtrent 5 minutter at det ble for kaldt. Vi kapitulerte. Vi satt oss inne med kaffekoppen foran hver sin data for å spille Las Vegas Kabal. (les: Familien Mathiassens største avhegighet) Og her sitter vi fortsatt.

Oppdatering om den store operasjonen:

Dårlig nyhet: "Pasienten må faste fra 24:00 dagen før"

God nyhet: "Vær oppmerksom på at selv de enkle arbeidsoppgaver kan virke slitsomt for pasienten"

hehehe.

6 kommentarer:

MJ sa...

hehe. eg ser for meg at din mor kan får problema med å holde deg unna oppvasken, som du til vanelig kaste deg over, så eg vil bare påpeke at oppvaske er en arbeidsoppgave som kan virke spesielt utslitende på pasienter. STAY AWAY. Stay sick. <3

Anonym sa...

Jeg er anonym. Hvem kan det være, tenker du nok. Hvem tror du jeg er?

Heidi the lady sa...

Anonym har ikke lagt igjen et eneste spor på hvem vedkommende kan være, så jeg aner ikke. Kall meg gjerne Hercule Poirot, men en slik gåte lar seg aldri løses! ALDRI!

Anonym sa...

Jeg er skuffet over deg PASIENTEN. Du er definitivt ikke Hercule Poirot, kanskje frøken Scarlett.

Heidi the lady sa...

Frøken Scarlett? Ingvild er alltid frøken Scarlett (I Clueeeedooo). Du legger ikke igjen noen spor. Derfor skal jeg gjette:
- Ole?
- Stian?
- Jørgen?
- Mari?
- Ina?
- Per, Nils og Kåre-Rånni?

Anonym sa...

Jeg heter ikke Kåre-Rånni.