søndag 24. mai 2009

provoserende prosa

Hei og velkommen til siste uka i "eksamenstresset våren 2009". Det er spådd til å bli en intens uke med blod svette og tårer. Marianne har en eksamen på tirsdag, og leser så det freser i skrivende øyeblikk. Det kan jeg skjønne. Jeg fullførte årets dritt-eksamen sist onsdag (Mediesosiologi. Hvis jeg får det for meg at jeg skal bli sosiolog: Skjut mig) og neste eksamen ser ikke så ille ut just nu. Jeg har allerede lest litt, og har en hel uke til på lesing. Tjohei. Det er derfor det ser sånn ut hos oss akkurat nå:

Marianne jobber jevnt og trutt med en eksamen i middelalderlatin som puster henne i nakken. Eller "Fuck middelalderlatin, FUCK DET" som hun kaller det.På torsdag har hun eksamen i Antikk Prosa, populært kalt "Provoserende Prosa". Det er forståelig at Marianne jobber litt ekstra. Hun jobber ihvertfall mer enn meg. Jeg har som sagt bare en eksamen igjen, og det er det hyggelige faget mediespsykologi. Det er ihvertfall et hyggelig fag i skrivende øyeblikk, og det er derfor jeg har tatt meg tid til å skrive blogg, og drive med andre sysler som er dokumentert her:

Jeg har lange og beinete tær, og i det siste har jeg fått solskille fra ballerinaskoene. Det er jo absolutt ikke å forakte. Solskille får folk til å se sunn og frisk ut, spesielt når skillet er på beina. Planen for i dag er å lese et par kapitler til i et behagelig tempo, spise egg og avslutte dagen med James Bond. Det er da tross alt søndag, og i morgen har jeg planlagt å skifte til et annet gir. Et høyere gir, altså. I mellomtiden kan dere kose dere med den morsomme t-skjorta som ble utdelt på en grus-fest i tromsø for et par år siden:

"En kurvstol er ubehagelig å sitte i når man runker... Gratulere, æ har hadd den rareste samtalen ever."

Ingen kommentarer: