tirsdag 19. mai 2009

idiotplaster

Hva er det med meg for tida? Jar jeg en spesiell eim som tiltrekker seg ensomme (muligens retarderte?) folk på bussen? Ser jeg ut som en som gjerne vil snakke med folk på bussen, ser jeg ensom ut? Fordi jeg er nemlig ikke det. Men likevel har jeg de siste to dagene fått en ensom snakkesalig sjel ved siden av meg på bussen, selv om bussen var nesten helt tom.

17.Mai, rundt 22:10 på kvelden, en stk. trøtt og sliten Heidi, sammen med en skokk drita fulle ungdommer fra Stjørdal. Om det var gutter eller jenter på bussen er vanskelig å vite fordi begge kjønn hadde et like tykt brunkremlag og like lav utringning. Jeg velger å kalle samtalepartner nummer 1 for "Full Liten Tass" (FLT) og meg selv for "Likegyldige Heidi" (LH):

FLT: "Hei, kainn æ sett hær?"
LH: (ser seg rundt i bussen på alle de ledige setene) "For all del."
- stillhet -
FLT: "syns du det e rart at æ itj har på mæ dræss?"
LH: "Nei."
FLT: "Dræssn min vart så nyvaska, å da gidda æ itj. Syns du itj det e teit"
LH: "Du får ha på dæ ka du vil.
-stillhet-
FLT: "Har du plana førr sommern?"
LH: "Ja."
FLT: "Skal du tell syden?"
LH: "Nei."
-stillhet"
FLT: "Har du nettby?"
LH: "Nei."
FLT: "Har du facebook?"
LH: " Nei."
- stillhet -
FLT: "Du kainn lægg mæ tell facebook"
LH: "Har ikke facebook"
-stillhet-
FLT ser på mobilen jeg har i handa : " Vil du ha nommere mett?"
LH: "Nei."
-stillhet-
FLT: "Kor du skal av?"
LH: "Presthus"
FLT: "Kor e det?"
LH: "Den veien." (peker framover den veien bussen kjører) 

Verdens mest amputerte samtale, men han skal ha for å prøve.

18. Mai - Dame i 40årene, som jeg velger å kalle 40.

40: "Kainn æ spørr dæ om ein tjeneste?"
H: "Ja."
40: "Kainn æ betal dæ førr å lån telefon din?"
H: "Veit du ka, du kan få låne den helt gratis"

40 ringer. Den viktige telefonensamtalen var til mora si, for å invitere henne på bingo hos seg i morgen.
- lang stillhet-

40: "Æ ska lag blautkak i dag"
H: "Bløtkake? I dag?"
40: "Ja, æ fikk itj lagd det i går sjø"

Okei. Dette minner meg om noe som står skribla på do-døra til min faste do på dragvoll:

"Har du noen gang snakket med fremmede på bussen"
svar: "Ja! Det er noe av det morsomste som fins!"
svar2: "Noe av det morsomste som fins? Da kan ikke du ha et spennende liv."

Jeg sier meg enig med svar2.

3 kommentarer:

Sveinung sa...

L-O-L!

På en do på universitet i Tromsø står det kuleste/mest skremmende på noen do:

"Her satt jeg" (i toaletthøyde)



"Her satt en dverg" (en god del lenger ned)

Maria sa...

LH = luteiniserende hormon

"Hos menn stimulerer LH testosteronproduksjonen"

Heidi the lady sa...

Sveinung: WRAHAHAHAHAHHA!!!! Det e DET MORSOMSTE æ noen gang har hørt/lest!

Maria: hee hee hee. Leser vi fortsatt om tisselurer?