tirsdag 10. mars 2009

No talking in the library!

Yet another tirsdag. O hellige gledje! (siden dette er en blogg så kan du desverre ikke føle den bitende sarkasmen jeg nettopp utbasunerte)

Fuck blå-mandag. Mandager er alright. Blå-tirsdag er det nye sorte.
Mandager har vi nemlig ikke forelesning før klokka 14:00, det vil si en myk overgang fra helg til ukedag, en lang morgen med god frokost etterfulgt av skole fra 14 til 18:00 (og muligens lengre, hvis ånden kommer over oss). Tirsdag, derimot. Mådderfåkkin' tirsdag, begynner klokka 08:15. Snakk om smooth overgang, du liksom. At forelesningene begynner så satanisk tidlig vil si at jeg må stå opp klokka 06. Det er ikke digg, og som du kanskje har skjønt by now, så er det denne forelesningen yours truly mange ganger velger å overse. Noe som igjen resulterer i ekstra lesestoff på sengekanten og minst to time
r av livet viet til notater på it's learning. 
Men, jeg er glad i søvn og noen dager, slik som denne så sier jeg som Odd Børresen: Noen ganger er det årlæit.

Men fra ditt til datt. Briller! Joda, forrige mandag ble jeg den stolte eier av et par briller. Trendy også, If I may say so myself. Og etter et par dager med tilvenning og vondt i hodet fikk jeg en liten åpenbaring: Jeg kan LESE. åoh maij gad. 

"Så det e faktisk en grunn til at folk bruke brilla...!"

Kan vi høre biblotekaren rope: "DET SKAL VÆRE STILLE I BIBLIOTKET!"?

Hirr hirr. Trændy med Ray-Bans. Eg e fornøyd.

Nå skal jeg igjen begi meg ut i Elisabeth Eides ekstremt grundige rapport om "Kvinnebildet i norsk dagspresse ved inngangen til 1990-årene" O joyz.
Det minner meg på at det var kvinnedagen i går; Gratulerer allihopa. Jeg for min del feira dagen med å barbere leggene mine ekstra grundig. Hva gjorde du?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kremt, i FORGÅRS lille gris.

Anonym sa...

Jaså, harru kjøptem brukt?

Jeg brukte kvinnedagen til å høre på jenterap, bl.a. denne:

http://www.youtube.com/watch?v=jMCMlNyySvo

(merk forøvrig kommentarene til høyre)