torsdag 12. februar 2009

Min ukentlige torsdags-kronikk

Akk O ve. Da var det torsdag igjen, og tid for min ukentlige "jeg kjeder vettet av meg"-kronikk. Egentlig har jeg ikke en dritt å klage over, fordi det eneste jeg har gjort på Draggis i dag er å skrive brev og spise- Good enough. Dette går helt knirkefritt og uten svarte flekker på samvittigheta fordi det er undervisningsfri i neste uke, og plenty av tid til å lese alt jeg ikke får lest i dag. (hirr hirr)

Dagens "haha":


Redigert 15.02.09: Innså plustelig at stripa var for stor, og at hele IKEA-punchlinen ble borte. This is the punch:
"Unnskyld?"
"Du ikke no spenn å bomme bort til nytt kjøkken"
(haha, ingenting er så gøy som å gjenfortelle vitser når poenget er borte)

Og med denne stripa henviser jeg til gårsdagens store utflukt: nemlig IKEA. Jeg har ingen store planer om å utbasunere i hytt og gevær om hva jeg synes om denne multimillionbedriften, fordi det har Marianne allerede gjort. Og for å være helt ærlig syns jeg IKEA er tøft. Jeg har skaffa meg en søppelbøtte, plastblomst, og en undervannsblomst til fisken min. Jeg er fornøyd.

Morsomt: Om du ikke hadde fått det med deg, så har jeg altså investert i min egen lille fisk. Den var på tilbud på Marits Zoo og kosta bare 19 kr. "Done deal!" tenkte jeg. Fisken er svart med ekstremt utstikkende øyne, og akkrat i kjøps-øyeblikket var den den morsomste fisken jeg noen gang hadde sett. Dette endret seg drastisk når fisken kom i bolle, og forvandlet seg raskt til det jeg vil tørre å påsta var verdens kjedeligste fisk. Emo-fisk, nesten. Den holdt seg helt i ro, mens den dreit. Kall meg gjerne kresen, men hvis jeg skal ha ett husdyr, så vil jeg helst at den skal røre på seg. Hvis den skal være helt i ro, så kan den like heller vært dau, fordi da slipper jeg å vaske dritten.

Kom altså fram til at fisken var deprimert, fordi den var i en bolle med svart sand, og selv var svart. Dratiske tiltak måtte til, og steiner i naturfarger og en vaskeekte undervannsblomst ble kjøpt. Nå er fisken full av liv, og spøler rundt i bollen som en gal. Her skal det sies at med undervannsblomsten kom det også med to organismer, som jeg liker å kalle "undervanssbladlus", som kanskje har noe med den ekstreme aktiviteten til fisken å gjøre, men skitt au. Nå er fisken gøyal.

Lover på tro og ære å komme med full oppdatering om fisk vs. bladlus. Hvem vinner? Kommer jeg til å ende opp med et akvarium fult av bladlus, og en missing fisk? Stay tuned.

Og helt til slutt. Dagens plan:

Berlin. Roma. Barcelona. Wherever- Så lenge det er billig.


5 kommentarer:

MJ sa...

haha! fisk på tilbud!

Anonym sa...

Det er visst ut å være emo, derfor de selges så billig! Men du, kan jeg få se på en bladlus?

Ing

Thea sa...

har fisken et navn? ellers vet eg ikke helt om eg kalre å leve meg helt inn i historien.

Anonym sa...

Enig, fisken treng helt klart et navn. Dessuten brøyt du løftet fra selveste Valentine-kortet om å nevne meg i bloggen. Ikke bra!

Heidi the lady sa...

fisken hete for øyeblikket bare fisk, kort for teit fisk. Astrid, du skal bli nevnt. All in good time, jeg er kvinne av itt ord (som regel)