onsdag 21. januar 2009

Warning: Epedemic alert!

I leiligheta vår, ihvertfall. I dag var både Marianne og Ingvild syk.
Det var ikke jeg, fordi jeg er frisk som en fisk, og holder meg forhåpentlig vis slik til jeg dævver.
Men ja, pytt. Sykdom går over sa legen til pasienten og klappet på svulsten som var like stor som far hans.

Over til mer interessante og morsomme ting som: SOLDAGEN.
Som er i dag. Da jeg med ekstrem entusiasme sendte ut melding til folk og fe og opplyste om at soldagen endelig var kommet, fikk jeg blandt annet som svar:
"Men Heidi, her e det jo sol hele tida!"
REGARDLESS.
Soldag er soldag, og i tradisjonens tro trampet jeg ut i gatene i søken etter solboller. Det var da det slo meg at soldagen faktisk bare er i nordnorge, med tanke på at det eneste jeg fant var tre lusne berlinerboller med sukker på, og det var ikke nok til å mette bofelleskapet + Tore.
Gav til slutt opp solbolle-jakta og tok til takke med noe som Seven Eleven hadde kalt solskinnsboller. Altså kanelboller med vanilje. Ankom et hyggelig overrasket og sykdomsbefengt bofelleskap med "solboller" og et ønske om evig solskinn og god bedring.
Jeg er offisielt verdens hyggeligste menneske.

Jeg tenkte egentlig jeg skulle snakke litt om politikk, og blandt annet nevne at Obama skal kutte ut Guantanamo. Og det er jo skikkelig kult gjort. Også skulle jeg nevne at døtrene hans fikk besøk av The Jonas Brothers, noe som også er litt gøy. Men jeg tenker at jeg ikke skal gjøre det, fordi det er allerede blitt gjort. Kofi Annan sa også noe smart om å hjelpe Obama med å ikke ha for høye forhåpninger, fordi da blir jo presidenten litt stressa.  (Ja, vi har sett på nyhetskanalen)

... Og helt til slutt vil jeg si at jeg tror ikke Daniel har prøvd å drepe den gravide kvinnen, til tross for hans støvete regnfrakk (Ja, vi ser på Ugly Betty)
 

5 kommentarer:

MJ sa...

du E verdens hyggeligste. bolle = kjærlighet.

Anonym sa...

Det som er det beste me å bo i Trondheim nå Heidi er at det ikke bare er EN sol dag i Nord Norge. F.eks var det soldag i TROMSØ i går, men soldagen i REISA er ikke før niogtyvende:p Det vil si at hver dag fram til da er sannynligvis sol dagen EN ELLER ANNEN plass i Nord Norge og man kan spise solboller MINST hver dag fram til niogtyvende hvis man skal feire den nord norske soldagen generelt:P You see?

Heidi the lady sa...

Ja! Og i dag er det soldagen i på Skjervøy. Det har jeg feiret med gifler på tilbud! :D

Anonym sa...

Solbolla! Jeg savner det kalde nord. Men det er kraftige saker, kanskje jeg hadde blitt bolletjukk hvis jeg hadde blitt boende. Og måtte gifte meg med en chubby chaser.

Anonym sa...

Æ må bare si at æ feira soldagen, BIG TIME faktisk! Med solbolla, kakao, makings of pappsole og tusenvis av herlige solsanga som æ enda ikke har klart å få ut av hodet. Hihi, vær misunnelig. JA:D