torsdag 22. januar 2009

Virkelighetsflukt.

Nå har jeg vært på universitetet siden tidenes morgen. Dvs klokka 12.00. Marianne og Astrid har bestemt at vi skal sitte her helt til 19:00, fordi da går det en buss. Min konsentrasjon gikk i dass, så jeg gikk heller til datamaskinene for å skrive et lynende intelligent innlegg på bloggen. Noe vi vet ikke kommer til å skje, da intelligensen faktisk synker jo lengre man er på universitetet. Det er sant! Ask anyone.

Men ja, starta dagen med lett samtale om alt fra klumpfot til dass-avgifter. Deretter gikk vi over til the hard facts of life, og begynte med leksegjøring og hardcore studering. Nå er klokka 18:20, og min periodevise AHDH har nettopp kicka inn. Ikke sjangs å få lest mer nå.
Det skjønte jeg når jeg plutselig brøyt ut i spontan latter over dagens vits.
Og her kommer den:

Dagens vits:
"Hvis æ skriv en latinsk glose eller 1+1=2 mellom puppan, veit du ka æ får da?"
-"Informasjonskløft!"

Etter det var all konsentrasjon knust, og jeg endte opp med å skrive overskrifta "informasjonskløft" for så å tegne en slik kløft.
Håper jeg ler like hardt om 50 år når jeg ser tilbake på den gylne studietid.

Det er forresten vanskelig å konsentrere seg når læreboka er på nynorsk. Fra min side tror jeg dette er et slags triks av forfatteren for å få boka til å bli lengre, uten å egentlig være det, samtidig som den er jævla vanskelig å lese, slik at lang eller kort ikke har noe å si.
Men nok om det.

I morgen er en ny dag, og da blir det full rulle!
Vi starter kvelden med Urørt-finale på samfundet, for deretter å rulle videre til Slagsmålsklubben på Blæst. Hurramegrundt!

NÅ skal jeg gå å KREVE at vi er ferdig å være studenter- fordi NÅ er jeg LEI.

1 kommentar:

MJ sa...

vel, eg leser meg eg hører ingen ting! eg er og lei!