søndag 25. januar 2009

No drugs today

I dag har jeg lært:

1. At min først antatt feilfrie diagnostisering av forskjellige typer halsbetennelse faktisk har sine mangler.

2.  Ordet inkubasjonstid

3. Helsenorge ikke er 100% gratis, og i likhet med min halbetennese-diagnoser, også har sine feil og mangler

4. Kyssing ikke er helt ufarlig.

5. Venterom på legevakta er perfekt for småbarn og for foreldre som vil ha nye venner.

Grunnen til all denne veldig verdifulle lærdommen er dette: Beboer Bilden er fortsatt sjuk, og det kommer hun til å være en stund til. Hun hadde nemlig ikke halsbetennelse, som jeg mente. Hun har nemlig fått kyssesyka. Eller mononukleose som det heter på fagspråket (Den var til deg, Maria). Det var litt synd, fordi på vei til legevakta hadde vi det gøy med å finne ut at Marianne skulle rope ut hos doktoren:

"Gi meg Alexander Flemings vidunder-mugg, NÅ!"

... Hoho. Veldig intelligent vits indeed. Men ja, kyssesyka er kjedelig bissniss. Og visstnok smittsomt som fanden. Så nå har vi en tannbørst- og drikkeglasshygienereform i leiligheta, og i morgen har jeg arrangert ryddedag. Sånt må til. Bilden får selvfølgelig lov til å ligge i senga å kreve at tjenester blir utført. Goes without saying. Jeg krever jo selvfølgelig samme service når jeg får kyssesyka. 

Helt til slutt tar jeg meg friheten til å copy/paste en samtale fra facebook om kjøssesjuka:

Ole: 

jeg liker ikke den sykdommen

til helvetet med den

jeg vil heller ha kronisk diare

bank i bordet så jæææævlig


Heidi:

Kronisk diare. = WRAHAHAHAHAHA

dritarti. pun intended

Ingen kommentarer: