torsdag 1. januar 2009

Oppmerksomhet, oppmerksomhet!

Hei! Se på meg! Herlige meg!
Jeg ble fryktelig plutselig inspirert av å sitte å lese motblogger fra bloggdåttno. Det jeg innser er selfølgelig at i stedet for å skrive et innlegg om hvor teit folk er, kan jeg heller skrive et innlegg om hvor fantastisk jeg er. Fordi det er jeg. I aller høyeste grad. Dette kan jeg si, fordi jeg har alltid fått høre at jeg er en narcissist av Maria. Og en narcissist har lov. Det første jeg gjorde når jeg fikk høre det, var selvfølgelig å løpe rett til mamma;

"Maaammaaa... Ho Maria sir at æ e en narcissist!"
"Ja, men så lenge du e klar over det sjøl..."

Jamen da så.

Hva kjennetegner narcissisme?
Store tanker om seg selv og skyhøye ambisjoner er typiske tegn for en narcissist. Noen vil bli verdenspresidenter, andre skal bli supermodeller og Hollywood-stjerner. Ofte er skjønnhet, rikdom, makt og berømmelse veldig viktig, og de er opptatt av å ha makt og høy status i miljøet sitt.

- Det er ihvertfall slik lommelegen.no formulerer det. Og jeg kjenner meg selvfølgelig fryktelig igjen. Videre skriver de;

Oppmerksomhet, oppmerksomhet!
De har et stort behov for beundring og bekreftelse, og vil gjerne være midtpunkt i de fleste forsamlinger. De føler seg mistilpass og uvel når de får for lite oppmerksomhet, og da kan det være like greit å forsvinne derfra og oppsøke en ny gruppe mennesker. De fisker ofte etter komplimenter, understreker hvor viktige de selv er, og blir ofte misunnelige hvis andre lykkes.

HAHA! Æ FLIRE MÆ IHJÆL!
Det er som om de har skrevet et innlegg om MEG. Meg, meg, meg!
Hvis du har gidda å lese deg helt ned hit i innlegget (som du selvfølgelig har), så syns du kanskje jeg har gått for langt med selvdyrkelsen. Det syns ikke jeg, derfor skal jeg fortsette.

For evig.
(Skal man gjøre noe, så får man faenmeg gjøre det ordentlig)

(Åherregud, jeg øyner mangel på søvn, dårlig humor og til tross for 40 kanaler på hytta og internett, to søstre som har altforlite å gjøre)

http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320633

3 kommentarer:

MJ sa...

elsk meg! drit i opperksomheten så lenge du forgude meg uavhengig og for alltid. eg er enkel sånn sett. katti drar du sørover min due? eg vil ned no no no no, snart i alle fall. men har ikke bilett før den 8. fikk ole tak i deg i går?

MJ sa...

ps, eg vil gjerne være på blogglista di, med de kuule.

MJ sa...

vent litt, I AM. :)