tirsdag 30. desember 2008

ribbefett, fitte og fyll

Da var jula over.
Jeg har nettopp lest Mariannes blogg, og siden hun sa det så godt, så copy/paster jeg likesågodt og jeg siterer:

"Jula er over, thats it, det fins ikke noe som heter 3.juledag, selv om vi må spise de 7 sorter til neste påske. JULA er over. Finito. Phu."

Merker at jeg er eldre, når jeg syns det er helt okei å bare få fem julegaver, imotsetning til barneskolen, når man fikk i overkant av femti. Når jeg tenker litt mer på det, så syns jeg kanskje ikke det er helt okei likevel, siden jeg sikkert har nevnt antall julegaver og hvor okei jeg er med det minst søttisju ganger sia julaften. Og det er under ei uke siden den aftenen.

I mellomtiden, eller "romjula" som det også blir kalt, har jeg vel egentlig ikke gjort så ufattelig mye. Jeg har da selvfølgelig deltatt i den obligatoriske 2.juledagsfeiringa. Den foregikk i Reisa.
Og hva kan man si om Reisa? Hele bygda er som ei stor mølje av Days of Our Lives, Glamour, Two and a Half Men og Jepoardy. Mye drama, altså. Heldigvis er jeg ikke fra denne plassen og kan gå ut uten å bry meg.

Just nu sitter jeg på hytta. Og JA vi har internett på hytta og tusenmillion andre faciliteter. Jeg sier som mamma: "Man drar på hytta for å slappe av og kose seg". Jeg for min del ville tenkt meg om to ganger, hvis en dotur ville betydd en tur i skogen og en dusj ville si kokt vann fra en brønn. I like my toilets to flush. Men nok om det. På hytta så spiser vi mat, bader i badestamp, spiser mat og koser oss egentlig veldig sammen som familie :)
Her kommer vi også til forklaringen på overskriften. Med en så knallhard kjernefamilie som vi er just nu, følte jeg for å ihvertfall skrive ett stygg-ord. I den grad fitte er et stygt ord. Det kan jo debatteres. Bring me en Ottar-feminist og en vestkantsgutt, så får vi fart på sakene! :D

Nå gikk jeg helt tom for ting å skrive.

2 kommentarer:

MJ sa...

ribbefette. det er et stygt ord det. :) si meg kvinne, har du msn?

Heidi the lady sa...

Niks. ENeste måte å løse dette kommunikasjonsproblemet ¨på er at du skaffer deg facebook igjen, ditt umulige kvinnemenneske.