fredag 16. januar 2009

Beatles lyver. Det finnes ikkeno "good morning"

Okei. hele 3 sekunder etter at jeg ga opp å skrive et innholdsrikt blogginnlegg fikk jeg lyst til å skrive ett til. Øyner jeg en viss avhengighetstendens her? Neida.

Har du noen gang hørt om Pet Peeves? første gang jeg hørte det ordet var på Friends en gang i det herrens år nittennitti-something. Til tross for de elendige oversettelsene i "Venner for livet" så har jeg skjønt at pet peeves er ting som irriterer folk. Så i et øyeblikk av inspirasjon, så tenkte jeg at jeg skulle skrive litt om det, og muligens lage en liste hvis du er heldig. Det er selvfølgelig fordi lister er trendy, og derfor vil jeg også lage lister.

Sånn innledningsvis kan jeg vel nevne på morgenen er en liste over irriterende ting helt uvesentlig, da jeg irriterer meg over alt på denne tiden av døgnet. Marianne sa engang at jeg hadde to sinnstemninger: glad og morgengretten grad 1, 2 og 3. Jeg er sint og sur, og mener fortsatt at dagen har ikke offisielt begynt før Rachael Ray er slutt.


1. Vanlig irritasjon: Tygging. Dette er ikke så veldig utbredt, egentlig. Men det er først hvis man allerede er irritert på vedkommende, og/eller hvis de sitter veeeeldig nært øret ditt.

2. Å undødvendig sette ting på spissen. "Satan du drikk brus fort!" "Æ E TØRST"

3. Take That sitt nye comeback-album. Går det ann å være mer gay? Jeg tror nemlig ikke det.

4. Jeg sier som Maria: Ola Bremnes. Og forsåvidt hele Bremnes-slekta. Slutt.

5. 18 år gamle jenter. Som kul og erfaren 20 åring, griper jeg retten til å si "Hvis du er født på nittitallet er du uansett ikke gammel nok"

6. Vitae Pro-reklamene. Okei, I GET IT. Bli sunn, bli tynn, ta vitaminer og lev lenge. bla bla bla.

7. Eline syns at halvtomme ketchup-flasker og mark på våt bakke er irriternde. Her sier jeg meg enig.

8. Fulle menn som absolutt skal snakke. Spander en øl, så skal jeg fortelle deg hva jeg "heter".

Nå kommer jeg ikke på flere ting. Tenkte jeg skulle ta fram en notisblokk en tidlig morgen, og skrible ned alt jeg kommer på, men jeg er redd lista blir så altfor lang
Så jeg gir meg her.

Ellers vil jeg si at jeg er glad og fornøyd, og i umiddelbar nærhet er det ingen irritasjonsmomenter. På universitetet er det nemlig hverken 18 år gamle jenter, Ola Bremnes eller Vitae Pro.

3 kommentarer:

Sissel sa...

Fulle menn som ikke snakker, men mest spytter på deg i forsøket på å snakke.

MJ sa...

HAHHAHAH. så sant, akk så sant.

Sindre Bremnes sa...

"Good Morning Good Morning" er i ekstrem grad ironisk ment, så Beatles snakka sant likevel. Men å rakke ned på hele Bremnes-slekta, da ...