onsdag 3. desember 2008

Urban

Siste dagen før jeg drar hjem til gode nord.
Og hva har skjedd siden sist? Jo, det skal jeg fortelle deg. Nada, njet og ingenting.
Jeg har hatt eksamen, joda. Den gikk sånn halvveis. Jeg har samme filosofi som alltid, står jeg så blir jeg glad, styker jeg så tar jeg den opp igjen. Easy as that. Noen har fortalt meg at man kan stryke tre ganger før stipendet drar til helvete, og det er jo fint. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg ikke gjør mitt beste....(!) Etter eksamen er det tradisjon å ha eksamensfest, og det hadde vi. Bare at jeg ikke var med. Etter å ha et ekstemt snudd døgn, var det grusomt å stå opp klokka 06:30 for å rekke eksamen, og i sju-toda på kvelden var jeg slått ut. Dét, i tillegg til å være konkurs igjen, gjorde at jeg ikke ble med på festen. Men bildene på facebook tyder på en vellykket fest og hurra for det.

Dagen etter eksamen sov jeg til klokka 14:30. Har man juleferie, så har man juleferie, right?
Døgn snudd, mission accoplished.

Nå sitter jeg på kafè, Choco Boco, for å være mer nøyaktig. Marianne jobber som en helt, og jeg drikker kaffe som en helt. Tenkte kanskje det var lurt å komme seg ut av leiligheta minst en gang før jeg drar til Tromsø. So thats what I did. Martin har vært kafè-buddy. Fryktelig hyggelig. 

Så ja, i morgen den dag drar jeg til Tromsø. Hurra! Det blir koselig. Ina skal komme på flyplassen og hente meg, også drar vi raka vegen på kafè. Hørte Verdensteatret ble nevn, og det er jo absloutt ikke å forakte. På fredag er det planlagt konsert på BlåRock. Bandet heter Tommy Tokyo and Starving for MY gravy, visstnok med assosiasjoner til Arcade Fire, Buildt To Spill, David Bowie, Nick Cave, Bob Dylan, Neil Young og tidlig Pink Floyd. Det er ihvertfall det det står på Facebook-sida. Høres BRA ut! Jeg gleder meg. 

Det neste som står på timeplanen er å slå ihjel tid til Marianne er ferdig på jobb, som er om en halv time. Det skal jeg klare. Jeg har jo DOLPHIN OLYMPICS! Hurramegrundt.

2 kommentarer:

VALK sa...

Hurra! Eg får ikkje reise heim før den 21. Og da blir eg heime ei veke. Blir du over nyttår eller?

Heidi the lady sa...

Skal faktisk være på ØEN, som i ARNØEN på nyttårsaften, med min gode familj, en pils eller to og en badestamp. :D