lørdag 29. november 2008

"The soup nazi"

Åhå! Tittelen på innlegget tilsier yet another innlegg om mat. Men nei, det blir faktisk yet another innlegg om eksamen. Herlig tema som aldri blir passè, syns du ikke?
Fredag hadde vi eksamensvisning. Altså en visning som hadde tilknytning til en av eksamensoppgavene. 

På fredag klokka 12.15 trampet hele cirque de tjohei av medievitere inn på aud.15, alle spente på hva slags faenskap den ene oppgaven skulle handle om. Hørte snakk i hytt og gevær om gamle kult-filmer, grusomme hybrid-filmer som ikke lar seg plassere i noen genre at all, reklamefilmer og bilder. Salen stilnet og foreleseren sier:

"...I dag skal vi se to programmer. Vi skal se en episode av Seinfeld og en episode av Prison Break"

Og alle bare: "...!!!!..."
Føljetong og serie, altså. Og jeg bare: "GOODIEBAGS!"

Nå er det lørdags formiddag, eksamen er på mandag. Jeg har en pause i lesinga før jeg på ny begir meg ut i Larsen og Hauskens fantastiske verden. (Her kan man øyne et snev av ironi)

Så her er altså planen min: Jeg leser så godt jeg kan til eksamen, gjør så godt jeg kan på eksamen, står jeg blir jeg glad, hvis jeg ikke står tar jeg den opp igjen. No stress. 
Og etter det er det juleferie. Kan det bli bedre? 

Helt til slutt: Det beste med eksamen er eksamensfest.

Ingen kommentarer: