mandag 10. november 2008

Whats the name of this club?!

Nye teorier om fattigdom, eller rettere sagt nye setninger som definerer fattigdom. Vår fattigdom.
Jeg og Marianne har filosofert en del og kommet fram til at som student har man alltid to valg.
For eksempel:
Rik og tynn, eller tjukk og fattig. Vi kan føre denne setninga litt lengre, og si "Rik, pen og tynn" eller "Fattig, stygg og tjukk". Og med en slik gjennombruddsfilosofi kommer det selvfølgelig også en rasjonell forklaring. Man har da altså valget mellom å bruke penger på mat og bli tjukk, eller ikke bruke penger på mat og bli tynn. Man kan bruke penger på øl og bli tjukk og få kviser, eller unngå å drikke øl og bli pen og tynn. Når man sier det slik, så er vel egentlig valget ganske enkelt, men jeg vil heller være fattig, tjukk og lykkelig enn rik, tynn og ulykkelig.
Dessuten er det bevist at hvis ikke jeg får mat, så blir jeg særdeles hurpete og en byrde for samfunnet.

Derfor ser jeg det som min plikt å spise og drikke godt, slik at mine medmennesker også har det bra.

Ellers vil jeg snakke om mitt herlige budsjett før stipendet kommer. Ett såkalt budsjett med baksmell. (baksmellen kom i dag)
Busskortet mitt er nemlig tomt, og jeg har ikke cash til å fylle det opp før på onsdag. Det jeg derimot har, er penger til å kjøre buss (med nøye planlegging) til og fra det jeg må helt til onsdag.
I går satt jeg meg nemlig ned å regna ut hvor mange bussturer jeg måtte ta fram til onsdag, og hvordan jeg skulle få dette til å gå opp i opp. Fant ut at hvis jeg gikk til skolen på mandag og tirsdag, da har jeg penger nok til å ta buss til og fra jobb på tirsdag og onsdag, helt til jeg fikk mulighet til å fylle på kortet mitt.
Som du sikkert skjønner krevde dette mye planlegging, og det var derfor jeg ikke akkurat ble overlykkelig når jeg kom over baksmellen.
Ringte nemlig kontofonen min, som etter min oppfatning bare var tom. Men neida, ikke bare var den tom, men den var 115 kr i minus. Dvs at jeg har AKKURAT ikke nok til å fylle på busskortet mitt.

MADDAFAKKA.

Men det årne sæ.

Dagens fun-fun:
Når jeg går til skolen går jeg gjennom flere gårdsbruk. I dag hadde jeg på meg en rød kåpe, og jeg har aldri fått så mye oppmerksomhet fra kyr før i hele mitt liv. Tenke jeg skulle stoppe opp å klappe kyrne, men så kom jeg på at rød visstnok var en farge som gjorde okser og kyr hissige.
Etter å ha kommet på dette satte jeg opp tempo og småsprinta tilbake til sivilisasjonen.

Ingen kommentarer: