fredag 14. november 2008

manipulativ mobilfreak

Ansettelsestiden hos Norfakta blei kort.
Kort og godt fordi det har helt mindfuckingly kjedelig. Etter andre time på jobb første dagen begynte jeg å savne Lerøy. O herlige Lerøy. Godt betalt, gode arbeidstider, og en mulighet til å være deg selv.
Hadde veiledningstime hos Norfakta der jeg fikk høre at jeg var altfor manipulativ. HAHA! Jeg er faktisk en dårlig markedsundersøker, who would have known? Ikke det at jeg ser på DET som er så jævla stort tap. Å være markedsundersøker går ut på dette:
Enten blir du kjefta på i telefonen, eller så må du foreta en gørre hakke kjedelig undersøkelse om f.eks det ekstremt interessante tema melk. Og når du gjør denne undersøkelsen du har blitt tildelt for dagen, så skal du absolutt ikke gjøre samtalen litt interessant for dette stakkars mennesket som må svare. Neida, fordi da er du manipulativ.
Ellers fikk jeg høre at jeg hadde sagt noe totalt respektløst og uprofesjonelt ovenfor norfakta, noe som var så ille at det var oppsigelsesgrunnlag. Men siden jeg var ny, veilederen ikke hadde hørt meg si det, og siden det bare var en engangshendelse, så gikk det fint.
Det grusomme utsagnet:

"De her svaralternaltivan e fryktelig kronglate, men bare bear with me, så går det greit:"

For å være helt ærlig så har jeg advart folk når det gjelder det spørsmålet flere ganger. Så fydda. 

Så: For at ikke faderskibet skal få helt sapder over at jeg har sagt opp jobben min så vil jeg bare si dette: Jeg skal søke på nidar etter jul (fordi FABRIKK ER DIGG) og jeg har fått jobb på Lerøy i jula. So I'm good to go.

Sånn. Da var jeg ferdig med kjedelig jobbsnakk. Nå kan jeg gå over til mer interessante tema, som for eksempel mobilen min. Min herlig mobil, kjøpt for 300 kr på Clas Ohlson. Hittil har jeg sett noen ha samme telefon TO ganger. 
Første mobil-sighting: Verdens mest eksentriske dame på bussen, som helt garantert hadde strikka ALT hun hadde på seg av restegarn i hylende farger.
Andre mobil-sighting: En gutt på TV i en reklame om u-land og aids.

Som dere skjønner er mobilen min hypermoderne.
Den kan for eksempel ha sånn ca. 30 meldinger i innboksen, noe som fører til sparing på de morsomste meldingene. Og for å avslutte hele dette innlegget sier jeg som Sveinung sa til meg på en melding, rett etter at jeg hadde fått meldinga og var helt ekstatisk over alle funksjonene:

"Rapid roll, er det der hvor man sitter i en gummibåt? Og skal ikke du skrive oppgave nå, din mobilfreak."

Ingen kommentarer: