torsdag 6. november 2008

Obama, Oh baby

ÅHÅ! nå trodde du vel at jeg skulle gjøre akkurat det samme som en milliard 14 år gamle jenter med mote & livsstilsblogg, og skrive et hyper-engasjerende innlegg om Obama og presidentvalget?

Obama vant. There you go.

Dette innlegget er by request. Maria, min største blogfan, favorittsøster og en av mine.. tja, TRE faste lesere har bedt meg skrive mer, og spesielt nevne at hun, som den fantastiske søstra hun er, donerte en sum cold hard cash til meg forrige lørdag, slik at jeg kunne spise. Det var veldig fint. Jeg er glad for at det er noen der ute som ikke deler samme mening som lånekassa. Lånekassa mener tydeligvis at studenter skal sulte. Spesielt i tidsrommet 5. - 15. i hver måned.

WELL, I'M FIGHTING BACK!

Åjada, fordi denne frøken har skaffet seg jobb. Working class hero, yet again. Og det er ikke hvilkensomhelst jobb. Denne jobben irriterer og engasjerer både gud og hvermann. Jeg jobber nemlig hos Norfakta Markedsanalyse, hvor jeg i dette øyeblikket ringer DEG og spør om DU er fornøyd med ditt medlemsskap i Sparebank1. Fryktelig givende. Etter bare en dag på jobb har jeg allerede møtt noen interessante mennesker per telefon. Du har for eksempel en mann jeg velger å kalle "Tyskern". Vedkommende svarer med å ta telefonen å si "ja, hallo?" jeg svarer med min remse om at jeg heter Heidi Mathiassen og ringer fra Norsk Gallup og etter det begynner vedkommende å bare snakke på gebrokkent tysk. Den episoden just made my day. Ellers har vi skjønt at mange gamle damer er notoriske nektere (som slenger på røret) og gamle senile menn liker bare å snakke i telefonen, uansett hva det måtte handle om.

I dag skal jeg ikke jobbe, fordi i dag kommer nemlig moderskipet på besøk, og vi skal kooose oss helt til lørdags morgen. Jeg gleder meg, og kom nettopp på at jeg må re opp senga.

Så, for å avslutte det hele sier jeg som Rachael Ray, en liten treat for alle dere som er like stor fan av daytime television som meg:

THIS is whats for dinner today!

1 kommentar:

Eline sa...

Mange interessante mennesker vi kommer i snakk med du. For ikke å snakke om de som er veeldig nysgjerrig på om du sitter naken i telefonen. på jobb. jeg sa at jo, det er slik vi gjør det i norfakta bebi.