onsdag 26. november 2008

Hei pappa

Åjada. Kokebok er fiffige greier. Mamma lurte veldig på hvorfor ikke mr.Lee var med på lista, fordi som pappa så fint sier:

"Heidi har jo finansiert hele mr.Lee"

Vel, ikke nå lengre. FORDI en eller annen rabagast har fortalt meg at i én nuddelpakke er det like mange kalorier som i et bløkakestykke. Og det, som den helsefriken jeg er (HAHA), killed my lust for mr.Lee. Og uansett så kjøper man ikke mr.Lee lengre, fordi det er dyrt. 6 spenn for én pakke? neitakk. Da kjøper jeg heller de multipakkene til en tier.

Så det er det livet mitt handler om for tia, altså. Mat. Mat og lesing, for å være nøyaktig.

I dag har jeg pløyd meg igjennom boka "Blikkfang", med alltid like kreative titler på kapitlene. 
Synd at ikke "Ansvarsbevisst slyngel-TV: om barne-TV generelt og kykelikokos spesielt" ikke er på pensum-lista. Det som derimot er på pensumlista er et helt kapittel om Hotel Cæsar, fult utstyrt med analyser og hva som har skjedd siden oppstart i 1998 og fram til Albert blei pappa. Jada, jeg visste ingenting om Hotel Cæsar i morges, nå vet jeg ALT. I tilleg har jeg lest et helt kapittel om vignetter. O store lesergleder.

Joda, man har det fint. Marianne og jeg sitter med to dyner over oss, varmeflaske i senga og hver sin store vannflaske og leser som noen helter. Og hva har vi lært av lesinga? Lesing gir god humor, og alltid like fornøyelige samtale-emner i pausene. I dag har jeg prøvd å overbevise Marianne om at vannseng burde bli trendy igjen.

Og det var alt jeg hadde å melde.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det er jeg som har fortalt det med bløtkaka! And it's true...

Dette er andre gang jeg kommenterer bloggen din. Nå kan du ikke klage.

Heidi the lady sa...

Jeg er STORFORNØYD.
Ikke med det at du ødela mr.Lee for meg, men at du leser bloggen. JUHU.
En kommentar til og du blir utnevnt til regular. (Skrekk og gru, hæ, Stein Ulf?)