tirsdag 25. november 2008

the shitznitz!

Jeg fikk nettopp en idè.
Etter en alltid like inspirerende og oppkvikkende forelesning i bildekommunikasjon, hvor vi snakket i hovedsak om webmedier, kom jeg på den brilliante ideen om å lage ei kokebok.
Alle som kjenner til mine ekstremt gode kokekunnskaper, vet at denne kan lett bli en suksess, og en fin og ny inntektskilde.

Hittil har jeg tre veldig enkle og fine retter som jeg tenkte jeg skulle dele med dere.

Fiskegrateng:
Fås kjøpt overalt. På ICA får du den fra Euroshopper til 10 kr, og den er digg. Er du heldig er den fra Findus på tilbud. Den er diggere.
Fiskegratengen skal kastes i ovnen på en varme som er over 200 grader, vil jeg tro, og stå så lenge at den ikke lenger smaker fisk, men bare crust og macaroni. Nam.

Tomatsuppe:
Igjen, her får du billigalternaltiver. Det finnes en som koster 14 for TO poser. omg omg omg.
Er du rik kan du steike ett eg ved siden av og samtidig få i deg hundrevis av flotte proteiner.
Kokes med vann.

Brokkoli:
Kjøp en pose brokkoli og blomkål-grateng til 30 kr, litt dyr, men ma-hasse mat, pop it in the oven i en sånn ildfast form, og kos deg.

Det var de tre tingene i kokeboka mi så langt. De tre tingene jeg kan lage uten assistanse eller uten å sette fyr på noe, og også de tre tingene jeg har spist/spiser/kommer til å spise i år.
Heldig for meg at det er dritdigg.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra tips, thumbs up! Var faktisk ikke klar over at man kunne kjøpe fiskegrateng til ti spenn på ICA - er den bedre enn Lerøy?

VALK sa...

Den brokkoligratenggreia e dritgod! Det e eit måltid i seg sjøl!

Maria sa...

Ikke nokka Mr.Lee altså. Den e jo idiotsikker

Heidi the lady sa...

ICA gratengen er dobbelt så god som Lerøy sin, ifølge meg. Lerøy sin smaker løk. Marianne liker den, men hun er teit.
Maria: Mr.Lee makes fatties, visstnok.

MJ sa...

jaha? teit?? og til din informasjon, ikke-så-opplyste-heidi, har fiskegratengen på ICA gått opp til 12 kr!