mandag 3. november 2008

"Min elskede er en rose"

... er en død metafor. Eller ihvertfall en kjempestor klisjé, ifølge min foreleser Asbjørn. Jeg er forsåvidt enig. Det jeg på en annen side ikke er enig i er hans andre merkelige utsagn for dagen, en setning jeg aldri i mitt liv hadde trodd jeg skulle få høre i 2008:

"Fordi Sissel Kyrkjebø er en stjerne!"

Åhå. Hvor kom DEN fra?

I mens du lurer på det skal jeg fortelle litt om helga.
Fredagen gjorde jeg ett økonomisk sjakktrekk og dro på halloweenfest. Øl til 60 kr kan jo ikke være så økonomisk ødeleggende vel? Åjoda. Til tross for morsom fredagskveld og vel brukte 60 kr på øl, så endte det hele med konkurs på lørdagen.
Men tror du vi satt oss ned og gråt av den grunn? Åneida. Malin, Marianne og meg, tre mer eller mindre bankrupte studenter klarte å lage hjemmelaget pizza med potetgull og dip til dessert til 30 kr hver! Hvorfor ikke vi får ett eget TV-program som handler om fattige studenter er meg et mysterium. Virkelig, hvis du, sjefen for TV2, NRK, TVNorge eller muligens FEM leser dette, vi er veldig interessert. Jeg er ihvertfall det, og tror det kan bli fryktelig god TV.
Men nok om det. Lørdag var fryktelig hyggelig.
På søndagen fant vi ut at vi begynte å bli feit, så vi gikk en lang tur rundt på Ranheim, bare for å se hvor det var vi egentlig bodde. Tror også vi fant kilden til fiselukta på Ranheim. Fordi det er nemlig en sang som heter det "fiselukta på Ranheim". Det kommer fra en elv. Elva fiser.

Nå er det mandag, og FOR en mandag det har vært!
Vi starta dagen med et hyggelig møte med Frans fra Adecco om deltids/vikarjobb, deretter hang-out på Dragvoll før forelesningen begynte. Og HER kommer det inn en gløyal historie som jeg allerede har fortalt en million ganger til gud og hvermann som vil høre:
Jeg sitter på facebook, minding my own bizznizz, når tre jenter kommer bort til meg

Jente: "Hei, vi kommer fra en avis, og lager en stil-reportasje om hva folk har på seg, kan vi ta bilde av deg?"
Meg: "Stil-reportasje? JADA! Æ har alltid hatt løst til å være med på sånt. Dritkult! Ka slags avis e det?"
Jente: " Det er en gratisavis som heter Grus, som skal begynne å bli gitt ut i Trondheim"
Meg: "Grus? Kødde du? Æ har vært på alle nesten alle Grusfestan, no får æ endelig en ordentlig grunn til å være med. Fett"

Kjempefornøyd!
SÅ hadde vi forelesning, så hadde Marianne ett jobbintervju på ChocoBoco, så drakk vi kaffe, så gikk vi hjem, så spiste vi middag, så så vi på TopModel og nå sitter vi (Malin, Marianne, Eline og meg) og ser på Ylvis møter veggen. Kort oppsummert.

Helt til slutt: Gratulerer og lykke til til Marianne som har prøvejobbing i morra (You'll nail it!) og JEG GLEDER MEG TIL MAMMA KOMMER.

Ha en fin mensen, hej! (Quote: Ingvild)

1 kommentar:

Heidi the lady sa...

HIHI! eg er SÅ med på den tv-ideen. vi kommer til å bli rike, og så kommer oppfølgeren "rike studenter ser TV".. haha. for rike unga treng ikke være oppfinnsomme, get it?

-mary jane