mandag 20. oktober 2008

Men at work: Land down under

Ja, godt hjemme i Trondheim igjen, etter en vill helg i Oslo med koselige kafemøter og reunion på Heimtun. Det var utrolig koselig å møte alle igjen. Spesielt rektor Arild. Mitt møte med Arild started med et lite hyl, løping, en god klem, snakk om studier og endte med at jeg fikk Arild til å innrømme at vi var tøffere en de som går der nå. Noe, etter å ha vært der, jeg kan konstantere. Heimtun 07/08 er tøffere enn 08/09.
Etter oslohelga var det på'an igjen med studiene. Rett opp på skolen mandags morgen med intensjoner om hard jobbing med semesteroppgaven i bildekommunikasjon.
Den intensjonen var god og endte godt. Eline og jeg har jobbet som noen helter og er snart ferdig. Hurra for oss! Nå har vi sagt oss ferdig for dagen, og har begitt oss ut på litt velfortjent internett-tid, som blir brukt på facebook, blogger og youtube.

Grunnen til at jeg skriver dette blogginnlegget i dag var egentlig for å fortelle om dagens morsomheter. Men jeg tenkte at jeg kan ikke starte ett innlegg å skrive om dagen i dag, uten å fortelle om helga, siden den har vært så innholdsrik. Så ja, der fikk du den. Helga var gøy.
Nå over til dagens morsomheter:
I dag når jeg stod på badet og prøvde å få skikk på utseendet, hørte jeg på radioen. Det er verken en nyhet eller en morsomhet, men det jeg hørte på radioen var morsomt. Nei, er heller ikke dagens morsomhet. Dagens morsomhet er det jeg tenkte når jeg hørte en setning på radioen. Nå skal jeg slutte å gå rundt grøten å fortelle det som var morsomt. Nå fikk jeg lyst på grøt. Nei, det var ikke morsomt.

På radioen i dag hørte jeg en setning som fikk meg til å tenke på ordtak som virker veldig narkotikarelatert, men som ikke er det. Men man må jo lure litt.
Første setning:

"Satt som et skudd"
Jeg og Marianne har fundert litt rundt uttrykket og kommet fram til at det antageligvis ikke er snakk om narkotika, men heller et pistol-skudd, eller hagleskudd. Den andre steninga:
"Sprøyte gal" er litt mer bokstavelig.

Når jeg tenker på det nå, i ettertid, er det vel egentlig ikke så morsomt. Men morgenstund har gull i munn, og hvis man ikke er gretten, så er det meste morsomt.

Videre om dagens morsomheter kan jeg nevne at Maria har vært ganske morsom. eller "a hoot" som vi sier på engelsk. Hun sier at etter 8 timer på lesesalen, så blir man ganske morsom, enten man vil eller ikke. Når jeg tenker litt på det, så innser jeg at hun har rett, fordi her sitter jeg etter 7 timer, og kjenner at morsomheten begynner å komme seg.

Maria hadde en morsom kommentar til dagens status på facebook:
Dagens status: "Heidi er konkurs, sliten og med stengt mobil. Semesteroppgaven er ei liten innpåsliten hore. Men æ e gla' læll!"
Marias kommentar:
"Ikke fortvil:-P. Hvis det ikke blir mediaviter av dæ så kan du sikkert alltids få jobb i en amerikansk bank:-D"

HAHA!

Og for mamma sin del: It's all good. Semesteroppgaven går så det suser. Jeg og Eline er flink.

Og for å avslutte hele innlegget skriver jeg min nåværende status på Facebook og legger ut et bilde av den særdeles sjarmerende regissøren av kortfilmen vi anlyserer. I give you dagens facebook status og Bobbie Peers:

"Heidi is O' herlige vomfyll. Hilsen Heidi og Eline og den raske klipperytmen som bare ikke GAGNER seg. "
Internvits.


Ingen kommentarer: