tirsdag 14. oktober 2008

I rauva.

I dag var det en jævli irriterende dame på bussen.
Denne dama snakka i telefonen med sin sønn, som enten er en baby, jævli tunghørt, dum eller all the above. Eller så var det bare dama som var stokk dum.
For det første så satt hun under hele bussturen min på 15 minutter (og fortsatte når jeg gikk av) å VRÆLTE i telefonen. Og jeg skriver vrælte med store bokstaver, bare for å understreke dette forferdelige kvinnemenneskets volum. Vræl høyere, pliz'a, tror ikke folka i Røros hørte helt hva du sa.
Også kom hun med verdens dummeste spørsmål. Årets dummeste spørsmål hittil. Jeg lo høyt inni meg, når forslag til svar på dette helt utrolig dumme spørsmålet poppet opp i hodet mitt.
Ladies and gentlemen, i give you årets dummeste quote:

"Har du fått en laus tainn?
Kor hen?"

KOR DU TROR?! Herrejeebus det kom mange humoristiske og ganske grove svar hoppende inn i hodet mitt når jeg hørte det. Ingen jeg kommer til å nevne her, siden mamma leser bloggen. Men du kan jo tenke deg ting man kan svare.

Ellers? Jada. Heidi leter etter jobb, og til jobbsøkinga har jeg lagd et lite dikt:

Hei hei
ansett meg

Har levert CV litt rundtomkring på uteplasser og kafeer. Ikke helt et sjakktrekk å levere CV på samme kafe som Marianne, som faktisk er en barista, men jeg håper at en eller annen sjef kommer til å falle for min uslåelige sjarm, og se forbi manglende jobberfaring. Man skulle forresten tro at med jobberfaring som både drillinstruktør og fabrikkarbeider, så burde man få jobb overalt, men nei, på kafeer må man kunne lage kaffe. Neste stopp på jobb-planen er å sende en killer søknad til Pair-a-Dice/Brukbar, og være råtøff og 50's. Fo SHO.

Og hvorfor jobbe? Jo fordi jeg har som nevn ingen penger. Hvorfor jobbe nå? Fordi jeg trenger penger nå. Jeg drar nemlig til Oslo på torsdag, noe som jeg er ganske sikker på kommer til å bli et herlig pengesug uansett hvor økonomisk jeg har planlagt å være. Man trenger altså jobb for å kunne unne seg KOS. Kos er digg.

Nå skal jeg kose meg. Med varm saft og grays anatomy. Langt borte fra vrælende kjerringer og relativ fattigdom.

1 kommentar:

VALK sa...

Fy faen så drøyt av deg å håne den dama sånn!!! Det e meir underneath the clothes enn man trur. *Dra fram moralsk peikefinger*

Neida, det va bare for å få fram motsigelsa sånn at kommentarfeltet ditt kan begynne å leve sitt eige liv. Knis.