mandag 15. september 2008

Brenn Barthes Party!

Ny event på facebook, med allerede mange gjester. Alle sammen gr medievitenskap og sliter med den samme greia som meg. Vi vet ikke hvor, vi vet ikke hvordan, men vi vet hva. Vi skal brenne Ex.Fac eksamensoppgaven. og datoen er den 30. september.
Nemlig Roland Barthes herlige artikkel om tegnenes liv i bildet. Bildets Retorik heter atrikkelen, og den er selvfølgelig oversatt til, nei, ikke norsk, men dansk. Bare for å gjøre det litt mer koselig å lese. Jeg tror ikke det du.

"Artikkelen er skrevet for et akademisk publikum. Den er begrepsteknisk avansert, men ikke ubegripelig."

Det er virkelig ikke en trøst akkurat nå. Fordi akkurat nå sitter jeg med en million notater rundt meg, en kaffekopp, flere bøker og det herlige kompendiumet som er skrevet for kunst og medievitenskap.
Nå tenker sikkert du, mamma "men Heidi, hvorfor sitter ikke du og jobber med den vanskelige oppgaven, i stedet for å skrive i bloggen din?" Fordi jeg har tatt en pause! En pause for å fortelle alle hvor vanskelig oppgaven min er, sånn at alle skal gi meg litt sympati. Neida. Joda.

Forresten så har den herlige lille maskinen min ett webcam, og jeg har benyttet sjansen til å ta bilde av hvordan dagen min har sett ut hittil i dag:

Herlige kompendium. Jeg stråler av lykke.

-En kjæft kaffe...

- Og jeg er KLAR.

Ingen kommentarer: