mandag 14. januar 2008

Trådretning

Ny mandag, nye muligheter. Denne mandagen begynte bra, med en telefon fra Espen H hvor han forteller meg at jeg har frokostvakt, men at han var våken, så han kunne godt ta den for meg. Det var fint fordi jeg hadde ikke anelse om at jeg hadde det.
Dvs at jeg har kjøkkentjeneste denne uken. Blæ. Men må man så må man. Alle har sin uke, denne uka er min.

Nå har vi teori i Mote&Design. Vi snakker om trådretninger og jahrekanter, og at jahrekant= trådretning i mange tilfeller. Nå snakker vi om innsnitt. Det er bra, fordi da kan du lange fjonge fasonger i klær. Det er trådretning i mønster og trådretningen på stoffet skal alltid følge trådretningen på mønsteret. Dette er viktig.
Det er fint å kunne dele sin kunnskap på nett.

Ved siden av meg ligger det en katalog for universitetet i Oslo. Den skal jeg kikke litt mer i etterpå, når vi er ferdig med teorien. Ser at de har mange fag innen sammfunsfag og psykologi og språk og litteratur. Det var jo gode nyheter. De har faktisk bachelor i tegnspråk og tolking. Hey hey hey. Kanskje det var det man skulle bli. Som snytt ut av nesa til mamma.

Nå mister jeg snart batteriet på dataen.

Jahre mot jahre. Over og ut.

1 kommentar:

Yvonne sa...

jeg skjønner ikke helt det her med trådretning jeg.. jeg har et stoff her som jeg prøver å finne den på, jeg ser jahrekanten, men det ser ut som om trådene går motsatt vei.... eller at de ender opp i den på en måte.