søndag 13. januar 2008

Feltham is singing out!

I kveld sitter jeg og nynner til Hard-fi.
Nynner fordi ting faller endelig på plass etter en litt kaotisk periode uten orden på hverken mobil, penger eller fremtidsplaner.
Men nå, endelig, etter å ha gått rundt som ett litt småhissig nervevrak har ting endelig ordna seg. Mobil er ordna. Fikk Ina sin gamle mobil, siden hun fikk ny. Ironisk nok så er den nye mobilen hennes den samme som min som ble stjelt. Faen. Men jada, den mobilen jeg har nå er veldig funksjonell, og funker fint til det den skal brukes til. Nemlig check in on the parents, sånn at de vet at jeg har det bra. Og det tror jeg de er veldig glad for.
Takket være min gode mor, så er økonomien stabil, og budsjett for våren 2008 er fiksa. Og det er ett bra budjsett, hvor jeg har regnet ut hvor mye penger jeg kan bruke hver måned med slitt "just in case"-penger i tilfelle det skjer noe uforutsett, eller om jeg plutselig trenger noe veldig mye.
Fremtidsplanene er jeg også godt i gang med. Har kontakt med study across the pond, eller rettere sagt en dame ved navn Anne Gudrun, som er veldig hyggelig til tross den spenstige navnekombinasjonen. Hun skal hjelpe meg med søknader og slikt. Helt gratis. Hurra.

Ellers? Joda. Benedicte tikk en tatovering av sin mor i bursdagsgave, PG skal tatovere en sleeve (sånn armetattis) og Geir skal fortsette på sin sleeve. Noe som gjør at vi henger litt på leading lights for tiden. Det har fått mine tanker rundt tatovering å spinne for tiden, og (til mine kjære foreldres fortvilelse) har tenkt litt på å tatovere en old school tatovering på meg. Jeg er klar over at tatoveringer varer lenge, så ta det med ro, jeg skal tenke en stund til. Jeg skal ikke bare gå å ta en i full fart. Men ja, om jeg skal ta, så blir det muligens en fugl. Veldig estetisk, spør du meg, på en plass man lett kan skjule den, og det ikke blir noe problem å få seg jobb ogsåvidere. Det blir liksom ikke i panna.
Og for å freake dere litt mer ut, så har jeg ett bilde av nesten sånn tatovering jeg vil ha:



Den skal ikke være så stor, også skal den vende nedover med andre farger. Enten en sånn fugl, eller så blir det en koi. En sånn japansk fisk. Men dette er bare ideer, egentlig. Vi får se om jeg gjør noe ut av ideene mine. Vi får se om jeg tør. Må se om smerten er verdt det, liksom. Men ANYWAY.

Men det er ihvertfall der jeg vil ha den. Fin plassering. Ikke så out there.

Men nå skal jeg skifte tema, fordi det er ikke akkurat mamma og pappas favoritt-tema.
Tror de heller vil høre litt mer koselige ting, sånn som at rommet er ryddig, og at jeg har blirr veldig flink til å stå opp i god tid, sånn at jeg får spist en skikkelig frokost før jeg drar på skolen. Og at vi antageligvis drar til Roma på studietur, og at på onsdag skal jeg være vakt på energimølla igjen på en jazzkonsert.

Sist lørdag hadde vi forresten foredrag av/med (oi, her sliter vi med norsken) ei dame som jobber med film. Mye med casting osv. Det var interessant.
Hun hadde faktisk castingen på en film vi så i dag. "Den som frykter ulven". Bra film. Hun var flink med casting. Vi så også SAW 3 i dag. Det var fryktelig ubehagelig. Skjønner ikke sånne filmer "HEY! La oss stappe alle slags angstfylte og sykelige situasjoner inn i en film". Det er det jeg kaller god underholdning. Eh NEI. Jeg satt under pleddet med fingra godt stappa inni øra sånn ca. under hele filmen. Så ja.

Nå skal jeg sove, slik at jeg er relativt opplagt til i morgen.

Over og ut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det tok kjempelang tid før jeg skjønte hvilken kroppsdel det der var bilde av! Et øyeblikk trodde jeg det var mellom beina til en mann (??).

Blikket er herved blingsa på plass, og jeg har oppfatta at det er overkroppen det er snakk om her. Clever me. :)

Heidi the lady sa...

HAHA! ja, jeg skjønner hvordan du har tenkt. men NEI.

Sissel sa...

Om dine foreldre ser denne kommentaren; unnskyld.

Det jeg ville si var bare at; en sånn fisk ville vært helt konge! :D