tirsdag 24. november 2009

Mount Everest.

MJ: "...Eg har lyst på kakao og krem"
H: "Har vi kakao??"
MJ: "Nei."
H: " ... Har vi krem?"
MJ: "Nei."

Vi er da inne i siste omgang av eksamenslesning på eksamen nummer to, og jeg bader i pensum.
Har satt opp en timeplan som faktisk har en mer eller mindre realistisk time-frame på lesning før eksamen, slik at selv om det kanskje ikke er 100% forstått- så er det ihvertfall lest.

Satt for meg selv å tenkte på eksamen. Det er på en måte som å bestige Mount Everest. Det er mange som prøver, det er mange som feiler, og man må ta det steg for steg. Hvis man feiler, så er det ikkenoe galt i å prøve igjen. Forutsett at man ikke har omkommet på vei opp, selvfølgelig. Noe jeg ikke har noe problem med å se for meg kan skje i eksamenstida også.
Anyways - hvis dette er mitt forsøk på å bestige Mount Everest, så kan jeg påstå at jeg er fortsatt på "first base". 
Og det er etter første base at man må begynne å legge en strategisk plan. I min strategiske plan har jeg disse grunnprinsippene:

1. Konsentrasjon - For å kunne gjøre minst mulig med mest mulig utbytte
2. Næring 
3. Tilstrekkelig med pauser.

Det er dårlig luft både på toppen av fjell og i kåken 5, så pauser er faktisk livsviktige. 

I likhet med verdens høyeste fjell, så er det også veldig kaldt i leiligheta mi. Og som de fleste erfarne turfolk/studenter vet, er det bare en ting å gjøre: kle på seg klær.

Så her sitter jeg, fullt påkledd med (se det for deg, dette blir gøy)
Superundertøy -str. 16 år, så den er temmelig kort og stram.
Hettegenser - av type skitten.
Skjerf - av typen svart
Badetruse - fordi den var den største jeg fant
Joggebukse i størrelse XXXXL
Sokker
Gigantiske ull-lester
og gigantiske slippers med Hello Kitty.

Jeg er et herlig syn for øyet.
Og med de periodiske rastløse øyeblikkene som kommer med eksamenslesning, som ofte innbærer dansing, synging og klaging, så vil jeg også tørre å kalle get-upen min for et kostyme.

Helt til slutt vil jeg bare nevne at akkurat nå er det så kaldt at jeg vurderer drastic measures for å sikre min overlevelse i dette harde landskap:
Ta med dyne, pute og pensum med inn på badet, hvor varmeapparatet står på full guffe, og fikse meg en liten oase i badekaret.

Worlds best idea.

 

Ingen kommentarer: