onsdag 4. november 2009

Mimring

Jeg har begynt å jobbe i RadioRevolt, og som følge av det så hører jeg også på den radiokanalen.
Og syns det er gøy. Men jeg gjorde èn feil. Jeg satt på radio når mamma var til stede og det som surret og gikk var Maggasinet med reportasjen om Aqua. 20-åringer mimrer om 90-tallet, midtskill, slengbukse, boybands, buffalosko og platå.

Og mamma ropte ut: "FREAKSHOW!"

I følge min mor får 20-åringer rett og slett ikke LOV til å mimre. Vidar Lønn Arnesen får lov til å mimre. Rune Larsen får lov til å mimre. Det er derimot IKKE lov til å mimre om en tid da det var fargebilder og tilogmed digitalbilder! Mamma følte seg urgammel. Jeg mener at siden 90-tallet var et såpass utprega tiår, så må det va vitterlig være lov å mimre tilbake til plysj-genserne, musikken og det man brydde seg om. Men som sagt har mamma satt ned foten, og mener at det er altfor tidlig å begynne å mimre.
Som sluttpoeng sa hun:

"... og hvis du tror mordi er ei gammal kjerring, så tar du FEIL! Selv om jeg ikke går i tights så er jeg særdeles oppegående."

2 kommentarer:

Eirin sa...

hihi. jeg kjenner meg liksom ikke så veldig igjen i den mimringa. alt det som mimres om var noe jeg aldri selv tok del i, det var en annen planet som jeg gjorde alt for å styre unna. Bakgrunnsstøy. :D Og som 24åring føler jeg meg fryktelig gammel når 18 åringer begynner å mimre om det som jeg husker som i går. Ja, for de mimrer! Æsj, jeg sier meg enig med moradi!

Maria sa...

Hehehe, så bra! Jeg skjønner moren din godt jeg, men jeg må innrømme at jeg selv (20) mimrer ganske ofte. Barne-tv, boybands, Pokémon og pogs og gudene vet hva mer. For en tid!