mandag 24. august 2009

Pocahontas

Eller Thales, Anaximenes, Empedokles, Anaximander og HeraKLIT om du vil.

Joda joda joda, du gjetta rett. Skolehverdagen har begynt og første forelesning var Ex.Phil. Elsk det eller hat det. Jeg for min del har ikke gjort meg opp en mening enda, men syns det var hysterisk morsomt å høre foreleseren si ordet "klit" omtrent 14 ganger på rad.
Det er min humor.

Ellers er vi vel innflytta i kåken. Og som Marianne så vakkert sa det i sin blogg; forskjellen på en kjeller med små vinduer og en leilighet med store vinduer er innsyn. Det er greit å endelig ha fått bært opp TV'en, fordi da har vi hvertfall noe å distrahere oss fra de øl-drikkende, sangglade, veltrente drenger. Kåk har forresten ikke internett eller tv-kanaler enda, så at vi har en alternaltiv form for underholdning sett bort i fra film og tegneserier er vel og bra.

Kom plutselig på at grunnen til at jeg i det hele tatt er på Dragvoll til de seine timer, er fordi jeg skal komme godt i gang og lese to kapittel i boka med den fengende tittelen "det tenkende mennesket" imens Marianne deltar på sin første ex.fac (populært kalt ex.fuck siden i fjor da jeg hadde mitt første møte med faget og en viss Roland Barthes).

Så ja- Off to books. Tjenare!

Husk å stem!

Ingen kommentarer: