tirsdag 22. januar 2008

To små trudelutter

[Engelbert Humperdinck - Can't take my eyes of you]

... Men først:
Hår-oppdateringer!
Jeg har nemlig fått laaaangt blondt hår! Woo, ett skritt nærmere å se ut som mitt barndomsidol, nemlig BARBIE. Jada. Jeg har hår ned til rompa, og det er DEILIG.
Benedicte har ett fantastisk talent i å feste exstensions, og jeg har ett fantastisk talent i å finne billig hår i min hårfarge. Billig vil si 90kr for en stor bunt. Det er billig. Skal man ha ekte hår koster det 1300 for mindre hår enn min store 90-kronersbunt. Hohoho. Jeg klarer nesten ikke styre min ekstase. Bilder kommer :D

Men ja. For tiden er mange i min gjeng opptatt med Heimtun-kveld. Det er omtrent 7 (tror jeg) heimtunkvelder i løpet av ett år, og alle elevene blir delt opp i de forskjellige kveldene. Det som skjer er at de som har kommende heimtunkveld har 2 uker på seg til å sette opp en liten revy hvor de tar opp og ler av småting som skjer i og rundt Darbu/Heimtun. Det er alltid like gøy, også spiser vi god mat. Jeg har ikke heimtunkveld før i april/mai. Siste heimtunkvelden, altså. Det kan bli veldig gøy.
Men, det som egentlig fikk meg til å skrive om Heimtunkveldene var det at jeg fant to sanger som Erik og Martin på kreativ skriving skrev til sin heimtunkveld, som jeg fikk lyst til å skrive her, sånn at dere får lese/synge dem, og jeg kan huske de lenge etter at jeg har mista arket:

Sang nr.1

Flekkefjordvalsen; multikulturell versjon

Tekst, melodi og iver: Erik Urdal

Flekkefjord
Flekkefjord
Flekkefjord
Flekkefjord

Flekkefjord
D e midgard
D e tilbud på Ola Dekksgutt
Har du hørt den om siste vers

Eidsvoll
D e klimaks
D e tilbud på grunnloven
Har du hørt den om solo!

Heimtun
Det e Leila
D e tilbud på pingpongkøller
Har du hørt den om eg står nå her og vagge

(Erik er forøvrig en veldig patriotisk flekkefjording som ofte står og vagger.)

Sang nr.2

Bortpå Heimtunet og det å være lykkelig

mel: Oppå lauvåsen
Tekst og ubervagg: Martin & til dels Kirsten & til dels Erik (Mikael var også tilstede)


Bortpå Heimtunet veks det karer
Staute karer, digge karer
Heile Heimtun er full av karer
Tre dem på, og spis dem rå
En er for trøndersk, men det får gå
En er i elva, må vi forstå
Og alle sammen skal vi sjeive legga (Obs! rivepause)
Og leve lykkelige uten hår

Bortpå Heimtunet veks det kvinnfolk
Spretne rumper, myke pupper
Hele væla er bare pupper
en-to-tre, vi skal få se
En henger mye, en henger litt
En henger helt ned på kneet ditt
Og alle sammen skal vi sjeive legga (Obs! Rivepause)
Og leve lykkelige uten hår


... God natt!

Ingen kommentarer: