onsdag 23. januar 2008

"Likestilling e en illusjon, sjø"

I dag har atter en gang vært en filmdag. Det begynte med at hele Mote&Designklassen fikk syke disney-cravings, og fant ut at vi skulle se disneyfilmer etter middag. Derfor, klokka fire i dag satte vi på Kongerike for en Lama" og Aladdin. Vi skulle egentlig se Aladdin og Den Lille Havfruen, men siden guttene absolutt skulle være med å bestemme, så ble havfruen bytta ut med lamaen. Det var greit nok det, selv om jeg var ganske klar for et gjensyn med Ariel, Fomle og Sebastian. Men pytt.
Uannsett, etter denne lille disney-greia tror jeg guttene fikk en liten trang til å være veldig mann, så kveldsfilmen i dag ble en action-film ved navn Hitman. Som i hovedsak handler om et übermensch som går rundt å dreper med sverd, knyttnever og gønnere med en tynn russer-hore (ja faktisk) på armen. Det var forsåvidt en grei film. Fordi herr. übermensch var ikke så stygg han heller. Også var jo filmen ganske tøff. Etterpå virka det som om alle guttene var tatt tilbake ett hakk i evolusjonen, og gikk tilbake til sine røtter og instinkter. Etter en del snakk om hvor mye bedre menn var enn kvinner, brøl og lekeslossing fant de ut at de skulle fortsette kvelden med Die Hard i tv-stua. Der sitter de nok fortsatt.

Jeg derimot, har el krypinn for meg selv helt til søndag. Lovise har nemlig dratt til Bergen, så jeg er home alone. Og det er DEILIG. Jeg sitter å gleder meg over at jeg skal til Paris, at jeg skal få se Moulin Rouge, og at jeg bare er så sinnsykt tøff. (okei, den siste var kanskje utav sammenheng. But still true!)

Ellers lurer jeg på hva jeg skal gjøre i vinterferien siden alle sammen er på jobb/skole i den perioden. Lurte på om jeg skulle dra til tromsø en tur og meet up med the peeps, men det er dyrt, så da må jeg isåfall få bistand fra foreldrene. Ina skal til Verdalen med PG og leve trøndersk. Benedicte skal til tromsø å jobbe, Hanne aaaner jeg ikke hva skal. Men det jeg vet er at jeg ikke kan være på skolen, og at en uke i Oslo kanskje blir litt for dyrt, og litt for lenge. Kan kanskje bli en smule kjedelig. Dessuten vil jeg spare penger til PARIS! WOOO!

...Og av mangel på annet å skrive, skal jeg heller legge ut ett bilde av meg og Poi fra nyttårsballet som viser hvor fine vi var:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Når er din vinterferie? Kanskje det er jobb til deg her? Også har du ei bestemor. Ta konakt med heimen

Anonym sa...

Ta selvfølgelig kontakt, gikk litt fort her.

Anonym sa...

Det kalles ikke ferie for ingenting da, mamma.