onsdag 12. desember 2007

Julekos

[Damien Rice - I remember]

Opp gjennom årene så har jeg skjønt at de voksne liker å prate om været. De liker å høre hvordan været er der man er, også liker de å sammenligne og se hvem som har det værst/best. Mamma og pappa er per definisjon voksne, og bryr seg om sånt. Derfor skal jeg begynne dette innlegget med en liten oppdatering om hvordan været er i Darbu, Fiskum og Øvre Eiker generelt;
Det er KALDT. I morges var det 14 minus, og det forundrer meg ikke om det er kaldere nå på kvelden. Roomien kom nemlig nettopp inn etter å ha tatt seg en kveldsrøyk, pustende og pesende med ett ullpledd rundt seg. Roomet ble sikkert 2 grader kaldere når hun kom inn. Hun tok sikkert med seg litt kulde inn. Men ja, det er kaldt.

Men jeg klager ikke. Kulde er som regel koselig, så lenge det ikke er på morran.
I peisestua er peisen alltid i fyr og flamme, og folk (inkludert meg) går rundt med tekopper og pledd. Dessuten har vi hatt juletre i stua helt siden 1. desember. Leila fiksa gløgg, twist og pepperkaker. Vi pynta treet, sang julesanger og avslutta med grove vitser. Leila altså, den dama der har virkelig bein i nesa. Jeg digger henne. Og hun digger meg. "do er så stchili Hæidi" "Do og Ina så søte jenter altså, de forste jeg motte på schkolen, så dere glømmer jeg nok aldri navnet på"



Her ser vi treet bli flytta inn i peisestua. Rundt treet ser vi Sigrid, Caroline og Petter. I venstre hjørne ser vi Heidi, Jo Sigve på gitar og Leila, og i høyre hjørne ser vi Martin og Erik von Flekkefjord fra kreativ skriving.

ANYWAY. Jeg har skjønt etterhvert at jeg er ganske godt likt blandt lærerene. Og nei, her er det ikke bare mine narcissistiske tendenser som skyter inn. Jeg ER godt likt.

liten digresjon; Jeg har vært litt mye syk i det siste. Mandlene som vanlig. Har altså ikke vært på skolen/morgenmøtene så mye. Har levert egenmeldinger, og alt er okei sånn fraværsmessig. Dessuten på jeg til tannlegen ganske kjapt pga visdomstann som vil ett eller annet og viser det med å gjøre veldig vondt.
Digresjon slutt.

Var innom kontoret til rektor Arild i dag for å levere tilbake en cd jeg hadde lånt i dag.
Da spurte Arild om det gikk bra med meg, også svarte jeg at det gikk bra nå og at jeg hadde levert egenmelding. Også sa Arild at det var fint at jeg var blitt bedre og at jeg var en av de han la merke til at var borte. Det var liksom noen som manglet. Det var koselig å høre. Ellers har jeg fått høre at jeg har et talent innen keramikk, etter at Tess/Rambo så min gravid kvinne/dinosaur skulptur. Venter på at den skal bli tørr sånn at jeg kan brenne den og lakkere den og finpusse den og elske den til jeg dør.

Har vært veldig flink denne uka. Har holdt meg i fysisk aktivitet, tatt bilder, fremkalt bilder, lagt skulpturer osv. Når det gjelder bildene så ble de teknisk sett veldig dårlige. Fra mitt eget synspunkt syns jeg de ble litt kul, fordi de er uklare og grå, noe som får de til å se ut som gamle bilder fra 70-tallet.

Skal låne det analoge speilreflekskamera til Per Georg i jula, sånn at jeg får tatt noen bilder hjemme. Det kan bli bra :)

Jeg hadde store planer om å skrive et kjempelangt innlegg i dag, men plutselig ble det veldig seint, og jeg skal tidlig opp i morra. Det er jo tross alt Lucia-dagen, og vi på Mote & Design skal ha kosedag med Love Actually i røde-rommet med kake og brus.

Har lenge hatt planer om hva jeg skal skrive i bloggen. Her kommer en midlertidig liste, sånn at dere har noe å glede dere til:

Desemberfestivalen 7-8. des. Bilder og oppsummering

Metal-lærer Peter Kantor - Myter og slikt.

Hybel nr. 142, bilder og en oppsummering av halvårets tilbakemeldinger på romvask.

1 kommentar:

Anonym sa...

Se mamma! Du KAN legge inn kommentarer.