mandag 27. august 2007

Svera svera dinglepattar

Jeg fikk pakka tilslutt.
Kom skremmende langt med lue-prosjektet mitt før jeg omsider fikk fingern ut av ratataen og begynte å pakke, men:
Jeg fikk pakka tilslutt.

Nå har jeg vært på skolen, Heimtun, i 9 dager. Og det har vært 9 veldig opplevelsesrike dager. Virkelig.
Folkehøgskole er nesten som å gå på leirskole, bare at folk er 18-23 år.
Samtaleemnene er vel omtrent det samme som de var i 7-klasse. Veldig høy tørrvits-faktor.
To humorklumper på skolen, Martin (som er trønder) og Ole (som skulle ønske han var trønder) har på enellerannen måte kommet fram til schlägersetninga:

svera svera dinglepattar!

Som blir gjentatt titt og ofte om dagen. ofte i forskjellige tonefall og/eller rekkefølge. Jeg ler meg i hjel. Du som leser dette syns sikkert ikke det høres så gøy ut, derfor drar jeg den gamle setninga: Du skulle vært her.

Har allerede opplevd utelivet i Kongsberg, som endte med sinte voldelige lokale pga. en sparkesykkel. Geez.
Vi har sunget sanger, spilt volleyball, danset og lagd bål. Likevel er det én ting på denne skolen som blir brukt mer enn noe annet (bortsett fra Martin, selverklært Heimtun-Hore 07/08), og det er nemlig benken. Benken utafor inngangen. Der sitter som regel den faste gjengen og snakker om det samme som vi har gjort i 9 dager, og antageligvis kommer til å fortsette å snakke om i de neste 9 månedene. Altså alt og ingenting.

Også kommer en liten oppdatering til mamma, med sånne ting som nesten bare mammaer bryr seg om:
Maten er god og sunn. Rommet er rent og pent, og klær blir vasket på regelmessig basis. Heidi er nydusja hver dag, og lukter alltid som en blomstereng. Room-mate er helt forskjellig fra meg, (heeeelt super-totaltforskjellig) og, dette hadde du aldri trodd, men: Mer rotete enn meg. Derfor er jeg den ryddige som alltid har klærne i skapet og tingene i skuffa. :) Du burde være STOLT!

... I morgen skal vi på tur til Jønndalen til fredag. Det tror jeg blir veldig morsomt. Jeg må huske å ta med slettetanga. Frokosten er forskjøvet en time, det vil si at jeg må legge meg NÅ.
Bare hu room-maten min klarer å rive seg løs fra ostepopen, emo-musikken og youtuben med babyvideoer så er jo sovinga bankers :)

Natta!

Ingen kommentarer: