tirsdag 30. september 2008

Helsekost til 30 kr.

Ja, jeg kommer fra et møbelert hjem,
jeg er sjeldent sulten, fordi jeg ikke har penger til mat
og ja, jeg er en lykkelig småtjukk norsk jente.

Men likevel. Jeg, og alle andre studenter som ikke har ekstrajobb lever under fattigdomsgrensa. (sett bort i fra shitzkidz som ikke betaler leie, og som lever fett på et stipend som går bare til snacks)
I god eksamensoppgave-spirit, så skal jeg sitere litt fra Wikipedia: (jaaada, verdens mest pålitelige kilde)

Når man måler fattigdom har man en fattigdomsgrense. Er man under fattigdomsgrensa er man fattig.
Man har to mål for fattigdom

  • Absolutt fattigdom
  • Relativ fattigdom
I følge wikipedia, så er jeg relativt fattig. Relativ fattigdom har ingenting med sult og fordervelse å gjøre. Relativ fattigdom er når man ikke har råd til å leve et anstendig liv sammenlignet med sammfunsstandaren man lever i. Altså er jeg relativt fattig.
Ihvertfall akkurat nå.

MEN, det skal sies at jeg og Marianne er skikkelig flink til å være relativt fattig. I dag hadde vi 30 kr på deling til å kjøpe middag. Vi raida matbutikker i sentrum etter billig mat. Vi hadde allerede spagetti i kjøleskapet som vi følte burde spise. Vi endte opp med en pakke egg til 15.50 og en pakke tomatsuppe til 8 kr. Tilsammen 26.50, og 3,50 kr til overs! Til middag spiste vi tomatsuppe med fullkornsspagetti og stekt egg. Veldig bra med tanke på at en grændiz koster 29 kr på Bunnpris.
Sunt, godt og billig. Vi er fornøyd. Mett og fornøyd.
Nå sitter vi og funderer på hva vi skal gjøre med sukkerkicket. Vi har mel, sukker, egg og nugatti, så noe bra klarer vi nok å få ut av det.

Ellers vil jeg bare nevne at jeg har levert eksamen i dag. Satser på en E, karakteren over F. Men Maria har fortalt meg at E står for "Exellent!" og "Exceed Expectations!", så da er jo alt glimrende.
Nå står bildeanalysen for tur, den skal inn på fredag. I dag skal jeg ha litt fri. Vi tar'e i morra. Har en good feeling på den. :)

Heidå!

2 kommentarer:

VALK sa...

Du bruke bleia!

Neida. Slutt å syt. Studenta som har råd til pils tre gang i vekka har ikkje dårlig råd! Og begynn på byggfag i staden, da får du fagbrev og fryd og gammen :D

Eir! sa...

Føler med deg, ikke for at jeg er student, men for at jeg har vært der. Gud som jeg elsker å være student. Forresten så er jeg og fast leser av bloggen din! For tenk!