lørdag 22. desember 2007

natt/dag

...Hvem bryr seg når man har juleferie?
Min kjære pappa Håvard er nok dypt uenig med meg når jeg sier dette, men jeg sier det likevel. (Han er jo tross alt pappa, og en av hans viktigste oppgaver som pappa er å være uenig med meg)
Here goes:
I ferier SKAL man være vrangsøvd. (heter det vrangsøvd? Jaja, Maria sier "langsøvd" og det er mer feil enn vrangsøvd)
Man skal være lenge våken og man skal sove lenge. Her er forresten heldigvis min kjære bestemor helt enig med meg. "Sooov bare du Heidi, du har jo tross alt ferie"
Yay bestemor! Du har skjønt det.
I kveld hadde jeg forsåvidt tenkt å legge meg tidlig, slik at jeg kunne stå opp tidlig i morgen (på lilleulaften) og dermed ikke være vrangsøvd til julaften.
Og her sitter jeg. Det er seint på kvelden. (kanskje litt for seint. Skal ikke skrive klokkeslettet her, fordi da får jeg vel høre det i morgen siden foreldrene er faste lesere av bloggen) Ergo, tidligkveld planen min gikk i dass.
Men det er heldigvis to måter å de-vrangsøvdifisere seg selv.

Metode nr.1:
Enkelt og greit. Legge seg tidlig, stå opp tidlig.
Enkelt og greit for noen. For de som klarer å sove klokka tolv,liksom. Ikke helt den optimale metoden for meg.

So that leaves me with;

Metode nr.2:
Være våken lenge, men likevel stå opp tidlig.
Da får man lite søvn og er trøtt tidlig neste kveld, og voila! Plutselig har man fått en normal døgnrytme igjen.
Dette er den metoden som har vist seg å funke for meg, og den SKAL funke nå også.

Jeg skal nemlig få meg meg all julekosen på julaften. SKAL.

Kom plutselig på uendelig mye jeg har lyst til å skrive i dette innlegget nå. Akkurat nå som jeg hadde tenkt til å skrive et bittelite innlegg før jeg gikk å la meg. Om dårlig juleunderholdning på TV2 og TV norge, om min interessante tur på den lye lokale puben ved navn "public", om mitt fine pepperkakehus, tanker rundt det å feire nyttårsaften på hytta o.s.v. It's a curse, I tell you. HVER gang jeg skal være fornuftig, så finner jeg på tusen andre ufornuftige ting jeg må gjøre, før jeg gjør det fornuftige. Helt til det fornuftige ikke er fornuftig lengre, men heller en nødvendighet.

Så ja, I stedet for å skrive om de million tingene jeg nevnte ovenfor, (som du sikker gleda deg til å høre om) så skal jeg skrive litt om uka som gikk. Juleferien på Skjervøy.

Uka har vel mer eller mindre blitt tilbrakt i huset. Bortsett fra en og annen tur til butikken, hvor jeg har fulgt etter mamma og pappa som en liten drittunge på juleshopping og pekt på ting jeg vil ha. I dette tilfellet ett pepperkakehus med mamma og xmsprty med pappa. Jeg har sovet mye, og sett mye på TV (jeg har jo tross alt 3 måneder uten tv-titting å ta igjen).
Jeg har også tilbragt tid med Ingvild. Vi har snakka, vært på witon, heng på nettsamfunnene facebook og YouTube. På YouTube har vi underholdt oss selv ved å se på morsomme videoer av katter ala Amerias funniest animals og gærne Japanske TV-shows.
Ja, også har vi sett en film jeg vil klassifisere som en av de dårligste filmene i2007. Og det er ganske godt gjort med tanke på at det bare er en uke til 2007 er ferdig, og den LIKEVEL kom seg inn på lista.
FAEN, noe som minte meg på at jeg enda ikke har levert den drittfilmen. En dag over tida. Det blir 50 kr det. Hvis ikke Frank er snill og lar meg levere den forseint gratis.

Nå går snart dataen i dvalemodus. Jeg ser på det som ett sikkert tegn på at jeg må gå å legge meg snarest. Og det skal jeg.

Nå.

God natt!

P.S I morgen skal jeg og Sunniva på jakt etter fenalåret! Hoi! Det er så gøy å være så gammel at folk har fått sertifikat og bil. (AHEM, jada pappa, jeg veit hva du tenker akkurat nå, og JA, jeg jobber med saken)

Ingen kommentarer: